Regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych

Ochrona danych osobowych jest często opisywana jako wariant prawa do prywatności.

Jednak lepszy pogląd może być taki, że ochrona danych umożliwia zarządzanie prywatnością, tak aby umożliwić przepływ danych w Unii Europejskiej. Praca nad bezpieczeństwem jako częścią tego, co niektórzy nazywają Internetem rzeczy zaufanych, oraz bezpieczeństwem w wielu innych obszarach, w których fascynacja, szum i entuzjazm za każdym razem wydają się być ważniejsze niż bezpieczeństwo i prywatność osób fizycznych od samego początku. Regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych

Zmuszanie organizacji do pracy na rzecz lepszych cyfrowych doświadczeń klientów niż ma to miejsce obecnie i myślenia o projektowaniu doświadczeń klientów z perspektywy ludzi, zamiast traktować ich jako cele i nazwiska na liście to główne założenia przepisów RODO.

I nie chodzi tylko o RODO i zgodę. Chodzi również o umożliwienie konsumentom kontrolowania swoich preferencji, aktywnego angażowania się i wykonywania praw osoby, której dane dotyczą, przy czym rzeczywiście możesz zostać zmuszony do usunięcia danych. Strategia transformacji cyfrowej wymaga całościowej perspektywy, tak samo jak strategiczne podejście zorientowane na korzyści wynikające z RODO. Trzeba jednak o tym myśleć z ogólnej perspektywy, podobnie jak strategiczne podejście do RODO i strategia transformacji cyfrowej w tym zakresie wymaga takiego myślenia. Bez poparcia i zaangażowania kadry kierowniczej organizacje nie tylko będą miały trudności z wdrożeniem zmian wymaganych do spełnienia wymogów zgodności, jak wykazały badania, będą również walczyć o przekształcenie korzyści wynikających z RODO w oparte na danych, zorientowane na klienta, związane z procesami, umożliwiające innowacje i inne szanse biznesowe. Jeśli masz pytania i wątpliwości dotyczące wdrażania takich przepisów, porad udzieli kancelaria rodo. Praca wykonywana na rzecz przestrzegania przepisów RODO w rzeczywistości powinna być postrzegana jako podstawa do szybszego i lepszego poruszania się w ramach strategii cyfrowej transformacji, podejść zorientowanych na klienta i zdolności innowacyjnych, w których nieufność , brak bezpieczeństwa i przejrzystości oraz złe praktyki zarządzania danymi i informacjami naprawdę nie mają miejsca.