Osoby, które mają pracę biurową, dużo czasu spędzają przy biurku, pracują przy komputerze, powinny zwrócić szczególną uwagę na wyposażenie, takie jak biurko oraz krzesło.
Obecnie dostępne są biurka, które pozwalają na dostosowanie wysokości, również z napędem mechanicznym, pamięcią ustawienia. Dzięki temu możemy pracować przy nich w pozycji siedzącej, jak również na stojąco. Bardzo istotny jest również fotel, który powinien być dopasowany do wzrostu oraz wagi użytkownika.
Jakie funkcje powinno posiadać krzesło gabinetowe?
Poszukując krzesła należy zwrócić uwagę na modele, które posiadają największą liczbę ustawień. Obecnie krzesła biurowe mają możliwość regulowania wysokości siedziska. Jednak warto zwrócić uwagę także na regulację oparcia, dzięki temu dopasujemy je do naszego wzrostu. Oparcie powinno być odpowiednio wyprofilowane, aby dobrze podpierać nasze plecy, co zapewni nam wygodę pracy. W przypadku pracy przy komputerze bardzo dobrym pomysłem jest wybranie krzeseł z regulacją podłokietników, dzięki temu możemy dostosować wysokość do pracy, kiedy klawiatura umieszczona jest na biurku, w szufladzie wysuwanej, czy też do wysokości laptopa.
O właściwym wyborze mebli gabinetowych powinny powinny pamiętać pracodawcy, przepisy BHP określają, że pracownicy powinni mieć zapewnione odpowiednie warunki. Oprócz funkcjonalności możemy dobrać krzesło również pod względem wyglądu, estetyki. W przypadku gabinetu eleganckiego, gdzie przykładowo znajduje się drewniane biurko, z pewnością będziemy wybierali fotele z obiciem skórzanym. Natomiast przykładowo w nowoczesnych biurach bardzo dobrze mogą sprawdzić się fotele z oparciem siatkowym, bardziej nowoczesne rozwiązania. Należy zwrócić uwagę także na wagę użytkownika, jakość nóżek oraz kółek.
Wybierając krzesło gabinetowe powinniśmy zwrócić także uwagę na wysokość biurka, jeżeli posiada wysuwaną półkę na klawiaturę, warto sprawdzić czy podłokietniki mogą zostać wyregulowane do tej wysokości, dzięki temu możemy przygotować ergonomiczne miejsce do pracy z komputerem.