Ochrona danych osobowych jest często opisywana jako wariant prawa do prywatności.
Jednak lepszy pogląd może być taki, że ochrona danych umożliwia zarządzanie prywatnością, tak aby umożliwić przepływ danych w Unii Europejskiej. Praca nad bezpieczeństwem jako częścią tego, co niektórzy nazywają Internetem rzeczy zaufanych, oraz bezpieczeństwem w wielu innych obszarach, w których fascynacja, szum i entuzjazm za każdym razem wydają się być ważniejsze niż bezpieczeństwo i prywatność osób fizycznych od samego początku.
Zmuszanie organizacji do pracy na rzecz lepszych cyfrowych doświadczeń klientów niż ma to miejsce obecnie i myślenia o projektowaniu doświadczeń klientów z perspektywy ludzi, zamiast traktować ich jako cele i nazwiska na liście to główne założenia przepisów RODO.
I nie chodzi tylko o RODO i zgodę. Chodzi również o umożliwienie konsumentom kontrolowania swoich preferencji, aktywnego angażowania się i wykonywania praw osoby, której dane dotyczą, przy czym rzeczywiście możesz zostać zmuszony do usunięcia danych. Strategia transformacji cyfrowej wymaga całościowej perspektywy, tak samo jak strategiczne podejście zorientowane na korzyści wynikające z RODO. Trzeba jednak o tym myśleć z ogólnej perspektywy, podobnie jak strategiczne podejście do RODO i strategia transformacji cyfrowej w tym zakresie wymaga takiego myślenia. Bez poparcia i zaangażowania kadry kierowniczej organizacje nie tylko będą miały trudności z wdrożeniem zmian wymaganych do spełnienia wymogów zgodności, jak wykazały badania, będą również walczyć o przekształcenie korzyści wynikających z RODO w oparte na danych, zorientowane na klienta, związane z procesami, umożliwiające innowacje i inne szanse biznesowe. Jeśli masz pytania i wątpliwości dotyczące wdrażania takich przepisów, porad udzieli kancelaria rodo. Praca wykonywana na rzecz przestrzegania przepisów RODO w rzeczywistości powinna być postrzegana jako podstawa do szybszego i lepszego poruszania się w ramach strategii cyfrowej transformacji, podejść zorientowanych na klienta i zdolności innowacyjnych, w których nieufność , brak bezpieczeństwa i przejrzystości oraz złe praktyki zarządzania danymi i informacjami naprawdę nie mają miejsca.